Saien lyrics… in Malay


Started with this thought I had if people wanted to do skit based on the myus. And yeah it went so far…
Gonna be updated as the songs is translated… (was trying to make it sing-a-long too. XD)

————————————————————————————————

Bleach

Ichigo: Ini lah, Kurosaki Ichigo!
Rukia: …zanpakuto apa ni?
Ichigo: Berani kamu cuba mengangkat tangan menyerang keluargaku!

[Ichigo]
Ku takkan biar sesiapa cedera
Ku takkan berasa curiga lagi
Untuk melindungi orang yang tersayang
Aku tak akan takut tak kira apa!

[Ichigo, Orihime & Chad]
Ku takkan biar impian musnah lagi
Ku takkan biar sesiapa nangis lagi
Tibalah masa lepaskan perasaan ini
Ku tidak akan merasa takut!

[Ichigo] Hanya untuk selamatkan nyawa yang dikasihi
[Orihime & Chado] Percayakan hatimu yang ingin melindungi
[Ichigo] Walau ku cedera
[Orihime & Chad] Walau ku jatuh
[Ichigo, Orihime & Chado] Takkan ku berpatah mencapai matlamatku
[Rukia]
Kalau kita tak pernah berjumpa
Tak mungkin kita terseksa seperti ini
Atasinya dan capai masa depan yang kau mahu
Dengan tanganmu sendiri

[Gotei 13] BLEACH
[Genseigumi, Rukia] Percayakan cinta, masa depan dan banyak lagi
[Gotei 13] BLEACH
[Genseigumi, Rukia] Tetap percayakan
[Zenin] Kau punya kuasa untuk ubah takdirmu
BLEACH
[Rukia] Hanya untuk selamatkan nyawa yang dikasihi
[Gotei 13] Percayakan hatimu yang ingin melindungi
[Rukia] Walau ku cedera
[Gotei 13] Walau ku jatuh
[Rukia, Gotei 13] Takkan ku berpatah mencapai matlamat
BLEACH
Percayakan cinta, masa depan dan banyak lagi
BLEACH
Tetap percayakan
Kau punya kuasa untuk ubah takdirmu
BLEACH
—————————————————————————————————-
Aitsu wo

Rukia: Kamilah Shinigami. Patuhi arahan dan adat resam, tak kira masa susah…
Ichigo: Aku faham, dah fahamlah! Dah cukup!
Ish, kau tau… kalau ini jadi teruk nak aku lari sahaja
Tapi memandangkan aku baik, biar aku tolong kau saja
Rukia: Kau ni, memang tak tau cakap sopan ya?
Ichigo: Senyap lah!

[Ichigo]
Ku memang ingat kau sangat menyusahkan
Tetiba muncul, memang nak tunjuk nakal
Jauhkan diri dariku, perempuan mengacau!
[Rukia]
Ku memang ingat kau sangat pelik
Bercakap kasar dan tidak tahu perangai sopan
Jauhkan diri dariku, lelaki gasar!

[Ichigo]
Tetapi dengan kuasa misterinya
Dia dapat lindungi nyawa keluargaku
[Rukia]
Tetapi dengan kekuatan misterinya
Kau telah menyentuh jauh ke dalam hati ini

[Ichigo]
Kerana kuasa yang ku terima ini
Dia dibeban dengan kesalahan ini
Ku kan tebus semula
Satu hari nanti, itu saja

[Rukia]
Dari ayunan matamu, kau kelihatan sepertinya
Perasaan nostalgia berputik di batin ku
Di sebalik nostalgia
Ku berasa bingung, itu saja

*Orihime, Chado
Percayakan…
Masa depan di sana
Takkan hilang
Jadi apakah haluan di depan kita?
Sekali lagi
Hulurkan tanganmu…

[Ichigo]
Kerana kuasa yang ku terima ini
Dia dibeban dengan kesalahan ini
Ku kan tebus semula
Satu hari nanti, itu saja

Ichigo: Rukia… Rukia?
—————————————————————————————————–
Taisetsu na koto

Sado: Ichigo. Kalau kau mahu bertarung, aku ikut sama!
Ichigo: Terima kasih. Kita pasti selamatkan Rukia!
Orihime, Sado: Ya!

[Ichigo]
Aku percaya. Kita kan sampai di sana.
Ku tak akan kalah. Ku pasti akan bertemunya

[Rukia]
Seolah ku takkan melupakannya
Walau untuk suatu ketenangan, walau sesaat.
Ku dakap cahaya walau ia kecil, memanas hatiku seketika
Ku libatkan dirimu dalam perkara ini
Aku, telah muncul… mengubah nasibmu

[Ichigo] Apa yang penting…
[Rukia] Yang kita lindung…
[Orihime, Sado] Apa yang dipercaya
[Ichigo] Apa yang diusaha…

[Rukia]
Tak boleh berpaling, takkan kembali. Tempat itu dah jauh dariku…
Suka dan duka, semakin kuat seolah-olah kan meragut
[Ichigo]
Aku percaya, kita kan sampai di sana
Ku tak akan kalah. Ku pasti kan bertemu

[Rukia, Ichigo ect] Nyawa ini.

Rukia: Apa ini, Renji. Tarikh hukuman mati… telah dianjak?
Renji: Tinggal empat belas hari lagi, aku datang untuk bawa kamu pergi ke Menara Penyesalan
Rukia: Ah. Cepatnya masa berlalu…
Renji: Apa…? Kenapa kau boleh begitu tenang? Ini Hukuman mati! Hukuman Mati!
Rukia: Ia memang kesalahan berat. Tak boleh dielakkan.
Renji: Betul… memberi kuasa kamu kepada seoreng manusia memang kesalahan besar tapi…
Rukia: Nampaknya pihak Pusat tak pandai berjenaka…
Tambah lagi, Renji. Daripada risaukan aku…
Renji: Aku tak risaukan kau lah!
Rukia: … kau patut risaukan kening pelik kau tu.
Renji: Senyaplah!
Rukia: Apa tu? Fesyen terbaru ke?
Renji: Aku kata senyaplah!
Rukia: … baiklah, bawa aku ke sana.
Renji: Tak perlu kau beritahu. Ini tugas aku.
Rukia: Betul tak? Encik Pembantu Kapten?

Rukia: Takkan berpaling!
Ichigo: Kita pasti selamatkan Rukia! Mari pecah masuk Seireitei sekarang!
Rukia: Takkan berpaling…
Sado: Tenaga roh ke tahap maksima!
Rukia: Takkan kembali!
Ichigo: Lagi, lebih kuasa!
Rukia: Tempat itu sudah jauh dariku…
Orihime: Gaya Kakaku, versi 2! Kagizaki!
Ichigo, Sado, Orihime: Mari!
———————————————————————————————–
Urahara Shouten

Urahara: Selamat datang, Selamat datang ke kedai Urahara!

[Urahara]
Inilah kedai Urahara
Kedai yang berada di tempat bagus
Dengan alatan rumah, snek dan jus
Tak dapat banding dengan kedai runcit biasa!

Namun begitu, ia tak pernah bankrap?
Dua belas tahun kami tetap dikunjungi
Di Urahara…

Inilah kedai Urahara
Inilah kedai untuk Shinigami
Ialah pasar gelap dari dunia lain
Senjata dan pendinding dan ubat
Mantenance pun, kami buat!
Takkan harga boleh murah lagi?
Kami juga terima pesanan khas~

Urahara: Kita sangat bersemangat ya, tapi takde apa nak buat
Pelanggan tetap kita, Kuchiki… telah ditangkap.
Dan geng Kurosaki telah ke Soul Society untuk selamatkannya
Kamy semua, harap selamat ya!
Mereka sangat kuat, tapi memang tak pakai otak
Ada had untuk ambil berat tentang kawan
Mereka tak sedar pun kekuatan sendiri
Takutnya… kalau tak tahu had sendiri
Tempah hari, tempoh hari kalau aku tak tolong mereka… apa kan jadi?

[Urahara]
Petang itu hari yang cerah
Tiba-tiba cabaran telah diberi
Langit dipenuhi puluhan Hollow
Hanya untuk menguji Kurosaki Ichigo

Rukia: Oi Urahara, apa dah jadi ni?
Urahara: Oh, bukankah ini Cik Kuchiki. Helo. Sebelum itu, ini cuma imbasan lalu aku…
Rukia: Aku tanya kau kenapa Hollow begitu banya muncul sekarang?
Urahara: Daripada menanya aku, bukankah kau sepatutnya lekas membantu kawan kau, Kurosaki?
Rukia: Teruk!
Urahara: Semoga berjaya!
————————————————————————————————–

Advertisements

~ by Izumi Ishtar on January 22, 2008.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: